”Nu kom bussen” / ”Pingisen är slut” / ”När kommer du heeeem” / ”Får jag ett nytt spel…”. Japp, mellanbarnet här hemma är lycklig över sin Xplora-klocka – men även hans föräldrar! Som får små gulliga, kortfattade ljudmeddelanden (han älskar dessa, samt en och annan emoji!) från honom, då vi alltså har en Xplora med eget nummer. Ett mobilnummer som han sedan kan ta med sig, till första mobilen!
Vilket LYFT detta är, då vi ändå ville vänta med mobil tills han fyller tio (ja, vi får väl se, men så gjorde vi med dottern och ni vet, rättvisa mellan syskon och så…). Mobilklockan har alltså inga sociala medier, inget internet, utan är till för att kunna meddela sig, ja, och hålla koll på klockan såklart! Och räkna steg, vilket vår pojke tycker är superkul. Jag som förälder ställer in vem som kan kontakta barnet via klockan.
Jag har fått en hel del frågor och mobilklockan, många är nyfikna. HÄR finns många konkreta tips och råd som Telia sammanställt, och ja, du kan alltså köpa din Xplora-klocka med ett abonnemang från Telia. Du som är befintlig mobilkund hos Telia kan bara enkelt välja abonnemanget ”Extra Användare”, så läggs det till ett nummer. Busenkelt. Är du ny kund, så räcker det med 2 GB data eftersom klockan inte har internet eller sociala medier…
En BRA fråga kom också, om familjeabonnemanget, nämligen: Vilka INGÅR i en familj? Jo, jag frågade detta i senaste mötet med Telia och fint nog, så avgör du / ni vem ingår i just din eller er familj. Nope, ni behöver inte bo på samma adress, men ni får alltså EN gemensam faktura som skickas till den som står som ägare av alla abonnemang. Maxgränsen är hela tio användare, på ett Familjeabonnemang.
Ytterligare en bra (viktig!) fråga, kring barns trygghet på nätet, är hur man kan barnanpassa Telias Familjeabonnemang? Och jo, det finns bra möjligheter till det – i appen Mitt Telia kan jag som ägare av huvudabonnemanget enkelt hålla koll på surfen på samtliga abonnemang inom Telia Mobil Familj. Alla nya ”Extra användare” (som nu senast vår 8-åring, i vårt Familjeabonnemang) är spärrade mot oväntade köp som extra surf i Sverige och utomlands, betalsamtal samt 118-nummer. Jag kan också ställa in surfgräns på mina ”Extra användare”…
Visste du förresten att Telia har det mest populära familjeabonnemangeti Sverige? Ett abonnemang som jag är supernöjd användare av (hallå 5G och riktigt bra täckning, det uppskattas av en som LEVER med mobilen som arbetsplats…). Alla användare i familjeabonnemanget får lika mycket surf, alla har eget nummer och allt hamnar på samma faktura = så smidigt, så enkelt. I like! Det ingår obegränsade samtal och meddelanden inom Sverige.
Vilken fin tredje advent. Åh, jag känner mig fortfarande helt GLAD efter en härlig söndag! Som startade alldeles perfekt, ja, närmare bestämt med en väldigt guldig selfie på…
…Grand Hotel! En fin kompis – som jag är så GLAD över att ha träffat – firade födelsedagen med att bjuda ett gäng kompisar på söndagsfrukost – på hotell! En sådan underbar idé, att ses över en helfrukost. Ja, det är fullt i kalendern i december (och well, jämt?) men frukost, sån himla BRA och trevlig idé. Ville aldrig gå därifrån, haha! Kaffe, nybakat bröd, himla härligt sällskap, prat om livet, planer, mammor, drömmar, jobb och BÖCKER. Födelsedagsbarnet hade dessutom plockat med boktips till oss…
Den här blev jag väldigt sugen på…
Efter härliga timmar som svischade förbi, så promenerade jag hem – och sedan blev det en lugn eftermiddag. Jag kom iväg och tränade, sedan 1,5 timma padel med ett kul gäng. Så glad idag! Mest av allt glad för fina människor jag får kalla mina vänner – och att vi får till att SES! Tack vare att de där urkrafterna till personer finns, som bokar en bana, drar iväg ett spontant sms, styr upp en söndagsfrukost.
Oj, så tacksam man är över det. Jag ska bli ännu bättre på det själv… En önskan att ta med in i 2022 – och förvandla till något rimligt och konkret.
Från mig och den maffiga granen på Grand – en önskan om att vi alla får en suverän vecka med BRA flow!
Jamen, jag får väl säga TACK för igår! Vilket alldeles underbart julmys, som bästa Roy och jag fick bjuda in till, tillsammans med MQ. Julaftonslooken? Då kör du Serenity Blouse, jag älskar den både i vitt och svart (men också i denna härliga nyans). Sååå snygg, till jeans eller den matchande kjolen! Fick också många frågor om jeansen jag hade igår (och som jag har på mig i julkampanjen) ooch det här dessa, Blake, med härligt hög midja och raka, lite lätt vida ben.
Sedan hade jag ju rimmat, och voilà, här kommer rimmen. Vi börjar med halsduken (finns klassiska fina från MQ här, jag gillar speciellt de rutiga)! Och yes, koden ebbaroy20 ger alltså 20% på allt, även klassiska bas-sortimentet.
Okej, om du frågar MIG Är detta en färg som verkligen passar dig! På stan såväl som i skidbacke Värmer denna både hals och nacke Och oj, oj, oj – Det här är extra skoj: Den godkänd av Roy Jo, han Fares från Örebro Som gör godare choklad än Marabou!
…Och pyjamasen, som är den PERFEKTA presenten till syrran! Här ovan har jag MQ:s mönstrade set (som just nu är på 50%)!
Amy, strike a POSE I 100% viscose! Ett ljuvligt, skönt och stylish set Enligt min kollega Emilia de Poret – alltid rätt Jag har redan ett till mig Så nu ger jag ett till dig… Så kan vi på jullovet umgås I stilsäker symbios!
…Eller en stickad mössa!
Stickad, snygg och 100% säker stil Elegant, klassiskt och subtil Att värma knoppen Är toppen för resten av kroppen Frysa får du inte göra Särskilt inte om ditt öra
…Okej, jag måste också bjuda på ett rim till dig som slår till på en tröja. Okej, den är inte hemstickad …Men från MQ hemskickad! Snygg och användbar, det är huvudsaken Men utan denna är du också halvnaken Färgen, snittet och stilen är 100% DU! Men för det tackar jag designteamet på MQ!
PRESENTKORT? Alltid rätt, aldrig fel! Att till dig välja rätt Är banne mig INTE lätt! Och såhär inför jul har jag varit ett vrak Därför får du välja efter EFTER eget tycke och smak Dessutom från MQ, ditt favorithak! Stickat, strumpor eller lämplig småsakNåt att bära nedtill – eller upptill? Ja, du väljer precis vad DU vill!
…Alltså vi var himla glada mest hela tiden men ser väldigt fokuserade ut på bilden nedan?! Haha!
Hej från mig, här hemma i pyjamas med kaffekoppen i högsta hugg. Dagens tredje. Eller fjärde?! Oh well. Alltså, jag fick sådana grymt bra julrim på handskar från er – vinnare är dragna, tre presentkort à 1000 SEK från Hestra-tomten är på väg till er därute. Nej, detta är inte reklam (dock samarbetar jag med småländska Hestra, som jag bjöd på tävlingen i samarbete med) utan jag MÅSTE bara bjuda på dessa fantastiska rim. Så bra! Perfekt för dig som ska ge bort ett par handskar till någon i julklapp? OCH så passar jag också på att tipsa om att vi i nya Säker stil-podden, som släpps idag, tipsar om just julklappar. Eventuellt gnäller vi lite också – över män och livet. Männen i våra liv. Stackars Amaury och Johan. Pratar alldeles för snabbt gör vi också, helt säkert. Nåväl, det är december. Mycket ska göras, mycket ska sägas! Här kommer rimmen:
Nu är vintern här Mot skidorten det bär… När det är sol och snö Ar det dags att i skidliften knö Med handskar från Hestra Kommer jag backarna bemästra!
Här en klapp du nu får Som i kölden dig bistår Den rår om din tummetott Så hen får det varmt och gott Även slickepott och långeman Värma dem, din klapp ja kan! Gullebrann blir ej längre isande blå Och lilla vickevire får en trivsam vrå När du i alperna sen semestra Ta då med din klapp, dina #Hestra
Nu ska jag strax iväg och sända LIVE tillsammans med Roy, då ska rimmen trimmas ytterligare…
Tidig kväll här, för att vara mig. Klockan är kvart över tio. Är ensam hemma med barnen, Johan är borta över natten, alla tre har preciiis somnat och jag tänkte först köra ett jobbrace i tv-soffan (borde skriva klart ett nyhetsbrev inte minst, bara två kvar av Astrid i gult guld, och tre i vitt guld – och måste uppdatera Bookbinders Instagram om julmarknaden på fredag och lördag, borde preppa gröna soppan inför fotografering imorgon, då jag ska duka upp en meny och…) men så tänkte jag…
Att jag GÖR det! Jag ger mig själv en för tidig julklapp och lägger mig nu. Gud så skönt! Vakna pigg imorgon?! Ja, förutsatt att alla sover okej, natten igenom.
Också bra att vara pigg, för imorgon sänder jag dessutom LIVE med Roy. Vi ska gästa MQ, och bjuda på julmys till max, imorgon får jag på allvar på rim-skillsen, för jag KAN ha utlovat rim på alla mjuka paket….
Jamen, gonatt då! Balansen, den goda balansen, inte lätt just nu med lussekatter och pepparkakor exakt överallt. Då hjälper det med de andra goda byggstenarna: Sömn och träning. Here we go, imorgon blir en bra och rolig dag. Sov så gott du därute! Och tack för att du läser ❤️
Jamen, idag i fjorton minusgrader – med frusna fingrar eftersom jag envisades med alla plocka upp mobilen och ta AV mina sköna, varma Hestra-vantar – så var jag på en härlig presslunch arrangerad av MQ. Och då slog mig en härlig självklarhet….
…Nämligen att VÅREN kommer. Det kommer ljusa kvällar, fram med sneakers igen, sakta tinande värme ochfågelkvitter. Våren 2022. Och idag gästspelade den i form av en karamelligt rosa kappa. Visst kan man se den här på kronprinsessan?!
Nu ska jag klappa ihop för dagen här, efter en mycket lyckad och rolig dag! Ladda ner, ladda om, imorgon bitti paneldebatt. Sov gott!
Jamen, när man drabbas (jo, DRABBAS!) av en måndagarnas måndag, så kan det ju bara bli bättre? Så… Tänkte jag idag. Så tänker jag att idrottare tänker. Jag fick en sådan klok kommentar från en kompis som tennistävlar på högsta nivå, som hade hört mig sucka och deppa (och okej, förmodligen nästam svära) över min svacka på tennisbanan senaste veckorna. Det var i stil med: ”Ibland när det inte kan bli värre, då måste man bara ÖSA på, inte fega! För det KAN ju inte bli värre?!”.
Ja, nu låter det ju förfärligt – och så illa är det ju inte. Eller jo, på tennisbanan har det banne mig varit det. Men nu är jag på väg ut, äntligen, äntligen, äntligen! Ser ljuset i tunneln, det släpper, det känns bättre! Lyckan! Okej, åter till måndagen då…
MÅNDAG: ”Nej, ingen overall här, den måste han fått med sig hem i fredags” – hej och gomorron och vända hem från förskolan och nytt försök. Och jo, två vänstervantar också. Sladdade in i måndagsmötet med andan i halsen, möts därefter av mail om en paneldebatt jag ska vara med på i veckan – som skulle vara på ett ställe i stan, så att jag precis hann vidare till viktigt möte efteråt. Nej, de hade glömt informera om lokalbyte och ja, det var väl ingen katastrof förstås, jag pusslar och löser givetvis, men sedan fortsatte det. Ni vet, sådana där domino-dagar. Plåtning och produktion fick ställas in för att en i teamet var krasslig, tårtor hade bakats, mamma kommit upp från Göteborg och… Ja, det löser sig. Såklart. Allt löser sig!
Landade nu i soffan, Johan tände brasan (som jag inte lyckades få fyr på, nej, inte heller detta lyckades jag med idag) och sedan somnade två av tre barn framför ”Jul med Ernst” i soffan. Ändå ett mycket mysigt slut på detta måndag! Och DÄR har vi ju nyckeln, den tog slut. Det blir tisdag. Och då. Då! Då…
TISDAG: Upp och hoppa, nya tag, blir en BRA tisdag detta! Morgonträning är planen. Puh. Lika bra att få det gjort. Startar sedan med att jobba ihop med Emilia, vi ska podda och prata igenom pågående projekt och planer. Sedan ska jag iväg på presslunch med MQ på Djurgården, väldigt roligt att den stora julkampanjen nu börjat rulla – jag såg den själv på tv och ropade högt på hela familjen här hemma, haha! Åh, är så glad över att få göra detta, dessutom med ett sådant grymt trevligt, kul och bra gäng. Framför såväl som bakom kulisserna, hela vägen från start och in i mål.
På eftermiddag, mellan klockan 16.00 – 19.00, så korkar vi upp rykande varm glögg och bubbel på Bookbinders på Karlavägen 67 – och mamma har bakat sina berömda skurna, kryddiga pepparkakor. Johan och jag har bjudit in till glögg OCH jag passar på att köra en ”Pop up-butik” för mina smycken, så vill du titta förbi och prova? Eller bara titta? Sätta något glittrande på önskelistan? Varmt välkommen förbi, imorgon tisdag, mellan kl 16.00 – kl 19.00.
ONSDAG: Paneldebatt står på schemat på morgonen, temat är hållbarhet inom modebranchen. Kul förfrågan, som jag tackade ja till framför allt för att lyssna på övriga panelen. Stay curious, som jag brukar tänka! Sedan vidare till Bookbinders-möte, därefter ett spännande möte som gäller Insjöns väveri. Har förhoppningar om detta möte, ska bli kul att även där lyssna!
Mellanbarnet har sedan pingis – och sedan blir det en lugn kväll hemma, för barnen och mig. Johan är borta på kvällen, så det blir nog något slags ”lillelördags”-mys?! Ja, så får det bli…
TORSDAG: Plåtning på schemat, här hemma, till ett MYCKET kul reportage som kommer att synas i nyårsdagarna. Mamma och jag har planerat, det blir extra allt kan man väl säga?! Både i färg och… Smaker.
På kvällen är det 19.00 dags att pricka in i kalendern – för då bjuder Roy och jag in till Julmys-LIVE med MQ! Missa inte, kan jag bara säga, vi har härliga överraskningar och det blir maxat julmys, med allt från rim (jag har redan börjat fila på detta, älskar ju att rimma om någon missat det?!) till perfekta mjuka paket, julaftons bästa outfit och jo, Roy har (kanske!) lovat att bjussa på något fenomenalt julrecept också…
FREDAG: Hej fredag – hej lugn mötesdag i kalendern. Skönt. Fredagstennis på morgonen och sedan…
JULMARKNAD på BOOKBINDERS PÅ KARLAVÄGEN 67! Skriv in i kalendern. Varmt välkomna alla kära läsare, följare och vänner. Det blir skurna pepparkakor, det blir härligt erbjudande, det präglas, det blir ”Pop up”-butik av min kompis Anitha Clemence som kommer dit och gästspelar med sitt nylanserade porslin! Ja, det kommer att hända grejer!
LÖRDAG: Julmarknad på Bookbinders fortsätter! Ernst ska på utflykt hela dagen, likaså de andra två barnen. Och jag ska parkera mig på Karlavägen 67 och faktiskt ta med datorn. Så, ja, det blir julmarknad men däremellan blir det också perfekt med skrivro – jobbro – inte minst med tanke mitt härligt ambitiösa bloggprojekt för resten av året! Jo, jag återkommer till det…
Och just på lördag klockan 11.00 – 14.00 (samt även fredag eftermiddag) är också Rim Jawad Wiklander på plats! Rim är ju en kalligraf, bokstavskonstnär och illustratör som jag beundrar så, vi har gjort ett otroligt fint samarbete med hennes ”Workbook” för nybörjare (världens bästa julklapp) och Rim är alltså på plats och skriver vackra kort, namn eller hälsningar, på dina julklappar! Ja, bara det är en julklapp i sig tycker jag, som ju alltid sparar korten där Rim skrivit namn, det ÄR som små konstverk…
SÖNDAG: Födelsedagsfrukost för en underbar kompis, är så glad att våra vägarna korsades tack vare att barnen började samma klass – och hon skickade den mest underbara inbjudan med tjejfrukost på Grand Hotel, en decembermorgon! Åh, kan inte tänka mig ett bättre avslut på veckan. Har vi förresten sedan Julmarknads-öppet på Bookbinders på Karlavägen mellan 12 – 16?! Jag troooor kanske det. Ja, jag återkommer på den fronten.
Jamen, hur UNDERBART är det inte att dyka ner i det kungliga flödet och njuta av kronprinsessans kavalkad av outfits? Så mycket fint, härligt och inspirerande kungligt modegodis och bjudit på senaste två – tre månaderna. Jippie! Och den här veckan var det alltså inte sämre, vi börjar i rutigt – eller nej, vi börjar med en GLIMT från statsbesöket i Norge:
…Men mer om detta strax, vi fortsätter som överenskommet med RUTIGT:
Kronprinsessan Victoria och prins Daniel hade i tisdags ett seminarium i ”Kronprinsessparets stiftelse” på slottet. Temat var ”musiken och rörelsens betydelse för ungas psykiska välbefinnande”. Seminariets moderator var ingen mindre än artisten Sarah Dawn Finer:
…Det är alltså under Kronprinsessparets stiftelse som parets hälsosatsning för barn och unga ligger – 2016 initierade stiftelsen initiativet ”Generation Pep” som ju idag arbetar för att sprida kunskap och engagemang kring barn och ungdomars hälsa och rörelseglädje. Viktiga frågor, gör mig GLAD att de använder sitt stora kungliga fönster till att jobba aktivt med detta.
Supersnygg precis lagom uppklädd vinterlook med rutig klänning och vinröda detaljer…
Vi gör en snabb avstickare till Danmark, där drottning Margrethe också bjudit på rutig look:
…Och så bjöd kronprinsessan på en maffig klänning, när de gjorde entré till Kungliga Musikaliska Akademiens högtidssammankomst samt 250-årsjubileum:
Wow, älskar den här decembervackra klänningen som är ovanligt klassisk men sååå tjusig:
Kronprinsessan delade bland annat ut ”Medaljen för tonkonstens främjande” till en mycket glad Tommy Körberg, här ser vi också en glimt av den härliga midnattsblå klänningen ”in action”:
…Cool hårstyling med snedbena, slickad frisyr och sedan lilla guldväskan till:
…Och att det är tvära kast som kunglighet är väl ingen överraskning. Aftonklänningar – och sedan spela fotboll i högklackade boots och skinnkjol, framför en hord fotografer. Här nedan var paret på ett dagsbesök i Malmö, fredagen i förra veckan:
…Och såhär såg looken ut under grå kappan:
En havsblå look bjöds vi också på, vi får väl tolka att den var just blå ”for a reason”? I veckan var hon nämligen på KTH här i Stockholm, där hon deltog på seminariet ”KTH Baltic Tech Initiative – teknisk forskning för Östersjön”, ett ämne som ju ligger kronprinsessan om hjärtat. Och ett ämne hon kan mycket om, det vet jag själv efter att ha intervjuat henne om just dessa frågor!
I januari 2016 utsågs kronprinsessan av FN:s dåvarande generalsekreterare till en av sjutton ambassadörer för arbetet med FN:s globala hållbarhetsmål. Ambassadörernas uppgift är att på olika sätt främja FN:s mål för hållbar utveckling, Agenda 2030. Från 2019 ingår Kronprinsessan i alumnigruppen, för Agenda 2030-ambassadörer och givetvis fortsätter hon att jobba med dessa frågor, så aktivt hon bara kan i egenskap av kunglighet…
…Och vi måste ta båten över till England, för att kolla in vad som hänt i Kates garderob – och då hittar vi först och främst en rosa look, som är 100% Kate. Polo, kostymbyxor, pumps och kavaj-kappa:
…Och såklart – det välfönade, lockade kungliga svallet!
…Men nästa Kate-look gillade jag personligen mycket bättre. Härlig blus! Bältet! Hästsvansen!
…Men nu till veckans mest vågade kunglighet – ett stort hurra för Maxima! Drottningen bjöd på den här ursnygga looken under statsbesöket i Norge, här på Munch-museet i Oslo…
Här snackar vi kungliga cutouts! Bakom kreationen står designern Claes Iversen, en av Maximas favoritdesigners som skapat flera av hennes mer omtalade klänningar. Här ser vi en catwalk-version av klänningen…
Claes Iversen har bland annat gjort den här gula klänningen:
Claes Iversen är en dansk designer, baserad i Amsterdam – som tidigt i sin karriär jobbade för Victor & Rolf, men idag driver eget modehus med allt från ready to wear till brudklänningar och couture.
Och därmed vet jag vilken look JAG helst hade lånat för en kväll, från veckans kungliga svep. Pix pax för den här, Maxima:
…Den här klänningen är ny för mig – men hon bjöd också på en garderobsfavorit:
…När paret träffade statsministern Jonas Gahr Støre:
Prinsessan Märtha Louise var också delaktig under statsbesökets program, en glad överraskning. Henne har vi ju inte sett så mycket i den här typen av sammanhang senaste åren:
…Klänningen i grönt matchade Maxima kungligt med örhängen. Alltså, tänk om man hade juveler i alla dess färger och kunde matcha på det där viset?!
Vi måste också titta på Maximas draperade gröna sidenklänning i helfigur. Så snyggt!
…Och vad passar väl bättre att avsluta med än galamiddagen på slottet:
Här var jag faktiskt mest förtjust i drottning Sonjas gröna:
Foto: Jonas Ekströmer / TT, Pontus Lundahl / TT, Johan Nilsson / TT, Jeremy Selwyn / TT
KOMMENTERA GÄRNA! Vilken var DIN favoritlook av de jag visade ovan?
Jo, jag har en decemberutmaning som HETER duga! Som kommer att märkas här i bloggen, milt uttryckt. Men jag suger faktiskt på den karamellen tills imorgon, torsdag, och måste nu först berätta för världen – i alla fall min lilla värld – om att vi idag på morgonen släppte Astrid.
Reklam för egen verksamhet (mitt kära Ebba von Sydow Jewelry) kommer här – och för detta smycke som jag är så otroligt stolt över! Ni vet ju att min devis är att följa sitt hjärta, i alla lägen där det finns en chans. En liten strimma ljus. Så att skapa ett klassiskt perfekt diamanthjärta var förstås givet, men… Ändå inte. För det måste vara perfekt. Och hjärtan är klurigt. Små, små detaljer, jag visste precis hur jag ville ha det – och efter några vändor vad jag mamma skissa ett, och vi laborerade fram och tillbaka med storlek. Till slut blev det precis efter mammas skiss, också i storlek, ja, allt, och jag får nästan en tår i ögat, för det blev så fint! Här är hon, Astrid…
…Och vill också passa på att skicka ut ett STORT tack för otroligt fin respons. Den perfekta gåvan för att fira livet! Kärleken! En milstolpe, eller bara DIG – för att du följer ditt hjärta.
Det går att justera i tre längder, då jagtycker att detta smycke är så vackert ihop med andra – ja, eller bara i eget majestät:
Det är en liten begränsad upplaga och det kostar 7.900 SEK, samt finns i 18k vitt guld (inte så många kvar, dessa var populära) och 18k gult guld.
Nu slocknar brasan här och jag ska klappa ihop datorn. Tidig uppstigning imorgon, barnen vill se julkalendern till frukost, har de beställt – jajamen, så får det bli. Om nån undrade vem som bestämmer här hemma…
Ja, är det nåt jag önskar mig av tomten – gärna i förskott, gärna idag, just precis hela den här veckan duger också – så är det lite gött flow! Mest föratt veckan (ja, veckorna fram till jul) bjuder på mycket roligt! Och för att jag ändå vill hinna med livet, barnen, mig själv, träningen, mellanmålet, all den där oljan i maskineriet helt enkelt. Balansen, ni vet. Den berömda balansen. Som är extramegasupersvår just såhär års. Jag vet ju det. Medvetenheten, ändå ETT viktigt steg i rätt riktning. Vi river av veckorapporten och hoppas på det bästa. Det KAN gå! Det SKA gå! Lite flow bara, så KOMMER det gå!
MÅNDAG: Solig, härlig måndag som startade med bra måndagsmöte. Vår nya Säker stil-kollega Malin håller i agenda på våra måndagsmöten, vi gick igenom statistik, planer, status, idéer och långtgående projekt som rullar på in i 2022 – samt här, nu, idag, imorgon. Vi har bra – äh, jag använder ordet – flow på dessa måndagsmöten. Tummar inte på dem, alla prioriterar, känns viktigt och det är bra. Rutiner, love it!
Sedan tennis för min del, en svettig timma som var lika nyttig för kroppen som för huvudet – skakade om tankarna, kickade igång idéerna och sedan cyklade jag hem till Emilia nere på Strandvägen. Emilia och jag körde ett härligt jobbpass, spelade in podden och planerade, drack massvis med kaffe och skrattade och sedan vips hade några timmar gått och Emilia skulle in i jurymöte – och jag vidare till ett annat möte.
Avslutade dagen med skolfix, är klassförälder i både sonen och dotterns klass och åkte ut till skolan med ett lysande pepparkakshus, samt passade på att hämta dottern till tennis… Där satt jag sedan kvar och smygtittade hela timmen, sedan hem och allihop var helt SLUT. Vi somnade i någon slags hög med täcken i soffan, framför ”En mot Sverige”, eller vad det heter?!
TISDAG: Yes, idag var det en KANONDAG – nyp mig i armen, det händer ju inte när jag har plåtning?! Hurra! Alltså, fråga Lisa Höök, vi har haft sådan otur senaste månaderna, mest skrattat åt eländet – men har lyckats pricka in regn och grått nästan varenda plåtning. Då får man vara kreativ, allt går, men idag: Jippie! Blev nästan handlingsförlamad men vi körde på enligt plan. Kul! Avslutade plåtningen, sedan vidare till Bookbinders och mötte upp Johan för ett gemensamt möte, som handlade om Insjöns väveri. Yes, fullt upp på den fronten nu. Sedan…
…Stämde jag av med kollegorna i mitt lilla bolag, då vi släpper guldhjärt-halsbandet med diamanter imorgon. Kunde ju inte hålla mig till Alla hjärtans dag, då vi fick ett sådant otroligt fint första drop från våra guldsmeder! Så är det, när man jobbar med ett passionsprojekt, också en av sakerna jag älskar. Man får ändra sig, man FÅR säga: Vi kör. Nu! För att det är för fint för att vänta. Imorgon höjer vi också priset på diamantarmbandet Elise, enligt plan, då vi helt enkelt vill fortsätta att göra detta smycke – och då för hand, med omsorgsfullt utvalda diamanter, och samma otroligt fina kvalitet. Därför behöver priset justeras upp från 29.000 till 33.900 SEK, vilket egentligen även det är lågt MEN hela drömmen och idén med alla smycken, är ju givetvis att kunna erbjuda fantastiska klassiska, handgjorda smycken till ett lika fantastiskt pris. Nog om det, vidare till min onsdag…
ONSDAG: Gomorron, upp och hoppa och få ordning på barn – oh nooo, en ska ha matsäck och det hade jag glömt, måtte det finnas något bra hemma – sedan ska jag iväg till Solna och Arken för Frimärksrådet med PostNord. Mycket roligt!
På eftermiddagen ska jag jobba ihop med Emilia, sedan preppa LIVE-sändning med Hestra för hela slanten. Johan är iväg uppe i Insjön och jobbar med väveriet (och bor över där) så det blir lite pussel, tack och LOV för fantastisk barnvaktshjälp veckor som denna!
…Och 19.00 bjuder jag alltså in till en ohyggligt vältajmad LIVE tillsammans med kompisarna på Hestra. Ska bli superkul, tajmingen onekligen perfekt eftersom det enda folk pratar om just nu är kylan, haha! Och tack vare Hestra, inga kalla händer. Ska intervjua en handskmakare och passa på att ställa tusen frågor: Hur hittar man sin perfekta storlek? Hur tar man hand om handskarna bäst? Vad göra med knastertorra gamla skinnhandskar? Varma barnhänder?
TORSDAG: Tidig start och iväg till ett stort, spännande moderatorsuppdrag hela dagen. Så kommer att vara hyfsat ”utcheckad” denna dag, vilken nog innebär ett gäng timmars kvällsjobb när barnen somnat. Men det är det lätt värt, för detta var ett ett moderatorsjobb jag på stående fot tackade ”JAAA” till! Kul! Kommer nämligen att lära mig massor, ser också själv fram emot att ta del av programpunkterna och kloka, roliga, inspirerande talare…
FREDAG: Fredagstennis på morgonen – sedan en ren JOBBDAG och jag längtar. Skönt. JObba undan. Admin. Svara på mail. Skriva. Har ju ett ytterst optimistiskt decemberprojekt här i bloggen, haha! Det kanske kommer gå åt skogen men jag ville ändå ge det en chans…
På kvällen ska vi ut och äta middag med en gammal kompis, min gamla kollega Fredrika från VeckoRevyn-tiden. Hon bor numera i Helsingborg, där hon driver stenfirma (så coolt!) tillsammans med sin man David. Åh, jag längtar efter den här kvällen. Kommer vara trött såklart men vafasen, ändå VÄRT, som man säger. Behöver inte bli jättesent, ser bara fram emot bubbel, prat, babbel och skratt, om livet och alltet och allt däremellan.
LÖRDAG: Ja, den här lördagen är det fullt ös. Simtävling för dottern heeela dagen, padelmatch för mig på eftermiddagen, jag får nog ta med mig pojkarna (tror att Johan tar simtävlingen) och det löser sig på någon vänster såklart. Det blir bra! Kanske ska jag boka in ett träningspass på morgonen ändå, jo, det behöver huvudet tror jag…
SÖNDAG: Jamen, så var det andra advent. Vips? Söndagsfrukost i lugn och ro för oss som inte ska iväg på simtävling och sedan på eftermiddagen handboll för mellanpojken – och pingistävling, eller nej, det var nästa helg? När det är julmarknad på Bookbinders?! Herregud, december ändå. Tur att man ändå älskar det.
Hoppas att DU därute haft en riktigt bra start på veckan! Önskar dig, dig och dig – och mig – oss allihop, allt härligt tänkbart flow!